En riktigt tröttsam dag..

Ja.. idag har jag varit så trött och sliten. Kanske börjar jag bi sjuk ? Hoppas inte..
Axel har också varit lite off idag.. i vanliga fall brukar han sova 1,5 imma när han vilar, men idag har det varit småvilor på drygt 20 minuter.. inget skönhetssömn direkt.
Nu ligger han iaf för natten och jag hoppas att han kommer sova supersött som han brukar. Hans snoriga näsa börjar bli bättre.. så skönt :)

Ja, vår lilla prins är så duktig. Vi brukar lägga honom vid 21 på kvällen och sen brukar han sova ända till morgonen i sin egen säng.. så duktig.
Vår BM sa att det inte får gå föör många timmar utan att han äter, så jag har börjat att flytta över honom till vår säng vid 6 tiden på morgonen när Andreas åker til jobbet. Då ammar jag honom lite sen somnar vi om båda två. Sen brukar vi sova till nånstans mellan 8-10 beroende på vad vi ska göra under dagen och hur trötta vi är ;)

Nu har han börjat att göra sin söta min, den som jag älskar så mycket.. han lixom skjuter ut underläppen och lägger dn lite över överläppen och sen ser han så där grubblig ut. hihi.. har föröskta att ta bilder men inte lyckats så värst bra !
Sen har han ju en sån mirakulöst lång tunga.. Han får passa sig så han inte gör som mamma gjorde, bet av den när hon var 4 år.. inte så roligt. Jag läspar lite grann fortfarande, men det är inget jag nämner för folk speciellt ofta, för dom flesta brukar inte märka det ;) hee hee

(För er som nu läser det, är det tystnadsplikt som gäller) 



Ikväll var Axel´s farmor och farfar här och pratade lite om dopet.
Jaa, det börjar att närma sig nu.. ska bli så mysigt och kul att får träffa alla nära och kära igen :)
Vi har bjudit in de närmsta, både släkt och vänner och planeringen är i full gång.
Jag tänkte att vi skulle ha en bok, där folk får skriva sin lyckoönskning i livet till Axel och så kommer vi att ta kort på gästerna och sätta in kortet vid respektive hälsning :)
Har bestmt oss för att ha barndopet i ljusblått tema. Vi var på jakt efter en ljusblå pappaersduk att ha på borden, men hittade ingen så det blev en vit. Nu har jag fått höra i efterhand att dom finns på maxi, så vi får väl se om vi ska köpa dom :)
Farmor och farfar ville gärna hjälpa till genom att betala för tårtorna.. så vi ska väl åka nåndag till bageriet och kolla ut nån fin. Vill ha en ljusblå marsipantårta med någon fin dekoration och självklart text med :)
Så myckt man vill ha med.. tankarna är fulla av ideér.

Vi har skickat en inbudan till våra mor och farföräldrar också om jag hoppas verligen att alla kommer.
Andreas farmor Doris har redan tackat ja och det tycker jag är jätteroligigt. Hon är ändå 82 år och ska åka ända från dalarna ner till Småland. Då ska vi passa på att ta generationskort. Ska även passa på att ta ett kort där både mina och Andreas föräldrar deltar plus våra föräldrars föräldrar :)

Lägger upp en fin bild på Axel, jag, min pappa och min farmor, som vi tog för några veckor sen när vi var hos farmor och hälsade på :)

♥ Axel, mamma Sandra, Morfar Ulf och Gammelfarmor Dagny ♥

 ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~

Ne, nu är klockan snart 12 och snart börjar medium på tv4.. bara älskar den serien.
Jag tittar på den nästan varje kväll/natt och är som besatt.. verkligen beroendeframkallande.

Natti natti för mig !!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej sötnos=)



Kul å läsa lite om eran vardag, men va plutten ser stor ut på bilderna nu får han allt krympa igen=)

Hoppas allt är bra, Puss å kram

2009-03-12 @ 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback