Som en Ängel ser jag dig..

Och varje gång du ler mot mig så tänker jag; Himlen måste gråta ..

Axel,
Att vi skulle få en så vacker och underbar son som dig kunde vi bara drömma om.
Du sträcker dig över alla förväntningar.
Du är verkligen en gudagåva.. En Ängel utan vingar.
Kärleken till dig är gränslös, oändlig   [ v ]



Jaa, så är helgen än en gång över.
Andreas var så duktig och städade så fint här hemma.. underbara karl :)
Sen kopplade pappa på sig Axel i bärselen på magen och vi drog en runda till ica och köpte läsk till kvällen.
Drog med oss ett par chipspåsar med dip som vi tänkte bjö på också, en ren hit !

                   
 - Snygga Pappa-                    - Kärlek -                    - Pigg & glad -    
       


 
                 
- Lilla Familjen -                    - Somnar gott -             - Pappa & Son -




Sen var  Carro, Offe och lilla Emma här och spenderade kvällen med oss.
Vi lagade tacos och åt oss proppmätta. Sen jäste vi oss i soffan och spelade kort med levande ljus.
Det var ju EartHour igår mellan klockan 20.30 och 21.30 så vi släckte ner överallt. Det vart jättemysigt :)
På slaget halv tio slängdes korten ner på bordet och tvn startades och vi spelade buzz.
Jag åkte ut först i finalen, sen kom Andreas eftermig. Carro vann och Offe kom på 2:a plats.
Självklart så tjabbade vi allihopa lite med.. det måste man ju får göra när man inte vinner ;) hehe
Kvällen var iaf jättelyckad och vi ser framemot nästa gång.
Offe lovade att vi skulle få komma och mysa framför deras öppna spis trots att det inte är vinter.. men jag börjar känna paniken komma där.. Dom flyttar ju 1a juni. Så glad. Då kommer dom jättenära och jag ska banka på deras fönster var eviga dag :)

- Tog en bild på det lyckliga gifta paret innan dom slank iväg hemåt. -



Idag blev det pysseldag i trädgården.
Duktiga karlen min grävde, och la dit gångplattorna och det blev skitbra :)
Du är så duktig min prins :)
Och jag passade på att rengöra kaninburarna.. Har satt upp en lapp på Ica nu "Dvärg-Kaniner skänkes".
Vet du någon som vill ha 1 dvärgkanin med utebur gratis ? Eller kanske 2 ? :)
Tog iaf några väldigt fina foton av mina fina killar.

          
                                               - Duktiga Pappa jobbar för fullt o Axel tittar på från vagnen -


Efter det blev Andreas så sugen på pizza så vi drog en runda bort till pizzerian och köpte kebabpizza.
Jag själv åt upp taco-resterna från igår.. Det var lika gott idag igen :)
Ute var fåglarna som tokiga och flög runt i jättestora flockar.. Dom kraxade och skrek som galningar.
Himlen går inte ens att beskriva, men jag ska försöka.
Den var mörkblå, verkligen mörkblå och på vissa ställen var den ljusare blå. Såg lite ut som en blå åsk-himmel.
Ja den var så vacker att jag kände mig tvungen att ta några kort..

       
 
- Den vackra mystiska mörkblåa Himlen som låg över Rottne denna härliga vårkväll -

Väl hemma åt vi lite mat och kollade på 1 av de 3 filmerna vi hyrt på ica, Sex Drive hette filmen och den var jätterolig.
Lite American pie över den.
Sen hyrde vi Die Welle som skulle handla om en skola i Tyskland, där en lärare genomför ett kontroversiellt experiment i sin skolklass som spårar ur. Den stora frågan var "Skulle Hitler ha lyckats idag ?".
Den tredje filmn vi hyrde var Den slutgiltiga Lösningen, som är en verklighetsbaserad film och som handlar om Nazisternas planer på att förinta alla judar.
Ska bli kul att se dom två sistnämda filmerna med, men det får bli en annan dag !!










Efter filmen fick Axel testa flaskan för första gången. Det var pappa som fick äran att mata honom och det gick jättebra :)
Det kändes lite konstigt att se någon annan mata mitt barn, jag är ju så van vid att göra det själv. Men Andreas måste ju få testa på och se hur det känns att få mata sin son :)
Dock inget vi kommer att göra speciellt ofta, men det är ändå skönt att veta att det funkar, om vi av någon anledning skulle behöva göra så här !

  

- Ovant för både Pappa och Son.. Första gången Axel dricker bröstmjölk med flaska -

Efter flaskan, som vi inte fyllde med speciellt mycket mat eftersom vi inte visste hur det skulle funka, så fick jag amma honom lite innan han somnade.
efter det hamnade pappa i köket, är han gjorde färdigt de sista servett-dekorationerna till dopet. Skönt att det är färdigt !
Jag själv hamnade framför datorn och tog ett parti yatzy och bloggade lite..
Klockan är snart 3, fast den  egentligen bara är 2. Drygt att vrida fram klockan, men ett måse om man inte vill ligga en timme efter alla andra ;)

Madde ringde mig för nån timma sen.. Hon har pyst iväg till sina hemtrakter och kommer stanna borta en vecka.. och jag som tänkte att hon och jag skulle knata ut imorgon och gå en lång runda i det sköna vårvädret.
Men jag får väll lura med mig någon annan istället.
Kanske gulliga Heléne eller Carro har lust att röra lite på sig ? Vi får väl se :)

Nu ska jag iaf borta tänderna och sen krypa ner i sängen.
Nattis alla nattugglor !!
(:


 ^   ^
 o o              ( En fin liten räv jag har gjort.. fin vaa ? )
´\_/`



Till min Lilla Axel plutt.. Som betyder Allt för mig..
Varför du har kommit ner och gjort mitt liv till mycket mer,
än drömmar, är för mig en gåta.
Som en Ängel ser jag dig och varje gång du ler mot mig,
 så tänker jag; Himlen måste gråta !
Du är för alltid, den största biten i mitt Hjärta !










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback