Barndop i Lördags



Ja, i Lördags var vi på barndop i Tolgs kyrka.
Söta lilla Sebastian, Axel´s kompis, skulle döpas. Han var så fin i sin vita klänning med ljusblått sidenband (kan tillägga att det är exakt likadan klänning som Axel har).
Han var jätteduktig när dom stod där framme.. men sen blev han lite för varm i sina strumpbyxor och blev jätteledsen. Plutten. Men det hela var väldigt fint och rörande :)

Efteråt blev det fika i församlingshemmet. Vi satt tillsammans emd Carro, Kristoffer och söta lilla Emma, som vi samåkte dit med. Vi hade slagit ihop våra snillrika famljer och köpt doppresenterna tillsammans. Jag hade gjort ett jättefint "dopkort" till Sebastian hör hemma på datorn, med bild på honom och en liten dikt om "En liten prins" och Carro skrev ut den hemma hos sig.
I doppresent  gav vi honom "Mina första bestick" i silver och den vita Barnkammarboken. :)


Efter fikat far vi hem och bytte kläder och gjorde oss iordning för att se avsluta kvällen hemma hos Heléne och Sibbe med en "supafest" som heléne så fint uttryckte det själv ;)
Vi hade superkul.. självklart var jag nykter, men Andeas drack ett par bira.
Carro blev också lite på lurven sådär och jag fick veta hur mycket hon älskade mig och fick t o m ett par pussar på munnen ;) hiihii
Axel var så duktig och sov hela kvällen. han somnade när Andreas gick med honom i barnvagnen dit och sen sov han hela natten trots bök och stök.
Vid 2 tiden packade vi ihop oss och jag körde hem Carro, Offe och lilla Emma och Andreas knatade hemåt med barnvagnen.
En helt lyckad dag och kväll som vi gärna upplever igen :)

Tack Carro och Heléne för att ni finns.. Ni är mina superduper Änglar !! : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback