.. Finns det nån annan nu.. -Kärlek i mina öron =)

Oj, nu var det länge sen jag bloggade.. Tiden bara rinner iväg och silas mellan fingrarna som sand !
Hyjedamig. Ska försöka återberätta lite om de som har hänt den senaste tiden..


Ja, Axel, min lilla fina underbara prins växer så det knakar.
På Lördag blir han hela 6 månader. Stora killen :)
Nu ligger vi här hemma och är sjuka.
Axel hade 39,1 i feber igår men idag hade den sjunkit till 38,1. Skönt.
Jag är genomförkyld, snorig som en gris och har svalt 1000 rakblad (om man utgår från känslan).
Ikväll blev Andreas också snorig, men envis som han är så "är han minnsan inte sjuk". jaja, neka går ju för ett tag.

 "Axel och pappa hoppar studsmatta hemma hos farmor & farfar"

Så i helgen blir det inget hemfarande till Eskilstuna :(
Skulle ha åkt dit på Fredag, hem till pappa.
På Lördagen skulle vi fira farmor som fyller 80 år, och på Söndagen skulle vi har åkt vidare till Frövi och hem till mor.
Jag hade tänkt att stanna tills på Onsdag och sen tagit tåget hem, men nu kom den här jädra förkylningen ivägen så vi ställde in resan. Så tråkigt.
Imorgon, Torsdag, skulle jag och Axel ha träffat alla mammorna och Axels kompisar hos Ulrika på "Me and I" party. Nu blir det inget av med det heller¨.
På kvällen har jag sen blivit hembjuden till Åsa på sexparty och det vill jag minnsan gå på.
Var ju år och dar sen man var på ett sexparty ;)
Hoppas att Axel känner sig ite piggare imorgon, då far han och jag över till Grimslöv och har kul :)

Har lovat Madde att jag ska försöka fixa ett sexparty här i Rottne med, så alla mina tjejer får komma :)

Valborg firade vi hemma hos Heléne, Sibbe och lilla Sebastian.
En kompis till Sibbe, Kenny, var också där. 
Den där Kenny, den killen är helt besatt av mina ögonbryn.. såå avundsjuk ;)
Vi grillade lite, hade trevligt och så avslutade vi kvällen med lite buzz.

     

Sen har vi vart hemma hos moster maja och daniel.
Dom hade fått nödslakta en kalv som kalvat och så styckade dom henne och malde ner till färs. Här har ni hela proceduren i bilder ;)
Lite senare på kvällen tror jag daniel blev lite övertrött, så han satte en påse på huvudet och föröskte blåsa upp sig själv ;) haha


I Måndags var jag hos sjukgymnasten igen.. Var rätt skönt att bli utsträckt och tillbakavriden lite.
Dagen efter mådde jag dock pyton. Kunde knappt röra ryggen.. Får hoppas det går över sen.
Fick lite nya övningar som jag ska göra varje dag nu. Så snart blir det tåhävningar ;)

Idag har jag varit hos läkaren.
Har beställt hem mina röntgenbilder, journalkopior och utlåtanden från USÖ och hoppas nu på att få en remiss till ortopeden :)
Har jag tur så har jag 2 operationer framför mig.. Kanske man äntligen kan fungera som en vanlig människa utan att behöva ha ont jämt och ständigt !! :D
Men än får man inte slå klackarna i taket. Läkaren och sjukgymnasten ska först kolla röntgenbildera och sen se om det finns något som går att åtgärda. Har jag riktig otur kanske det inte går att göra någon operation alls !

På Ondsdag nästa vecka ska Axel få sin 6 månaders spruta.
Tänker på hur ledsen han blev när han fick 3e månaders sprutorna.. han grät jättemycket och bloade ner Andreas byxor.
Hon måste ha kommit åt nåt blodkärl eller något, för det kom rätt mycket blod ! T o m hon reagerade över det !
Men det ska nog gå bra. Har ju en sån fin och duktig kille =)

Han äter gröt varje kväll nu med. Men vi måste göra hemmagjord gröt, då dom misstänker att han är mjölkallergiker !
Ska få en remiss och ta blodprov.
Så nu är det mammas havregrynsgröt som blandas med lite fruktpuré :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Så var det dags igen.. Ny bil inköpt !
Hittade en jättefin 740 utanför Ljungby. Så nu har vi 2 stycken 740n och en V70 som står här hemma.
Ska se om karlaslusken ska se till att få en av dem såld.
Vet du nån som vill köpa en vit 740 i kanonskick ( bortsett från spindelled o bromsar som behöver bytas ) så hojta till :)
Familjen Karlsson är för lat för att byta sånt själv ;)

Insåg också att sommardäcken till den vita 740 inte passar till den nya 740n.
Inte så bra, då vi inte fick med några till den nya bilen. Dom vi har sitter ju på äkta volvo orginalefälg från typ 70 talet. Såå grymma. Men nu blir det till å leta nya.

Andraes visade tidningen idag med. I den står att Samsung återkallar alla mobiler av modellen L700, precis den jag köpte för 8 dagar sen. Det har visat sig att den avger 40 gånger så mycket nickel som én mobiltelefon får göra. Vilket kan leda till svår allergi samt eksem.
Vet inte om jag har gått å blitt hypokondriker, men satan vad det kliar utanpå höger tume. Ser nästan ut som ett myggbett, bortsett från att det inte finns något "stick" !
Bara hoppas det inte är från mobilen nu. jag som redan är nickelallergiker !!
Pratade iaf med Samsung idag. Får en påse med posten om några dagar, där jag ska slänga i mobilen och skicka till dom. Där byter dom ut den där saken på mobilen så efter ca 10-14 dagar får jag mobilen igen, utan falrigt höga doser nickel :)
Så än en gång blir man utan mobiltelefon !!

I fredags var jag hemm ahos Heléne till sent in på natta. Så kul att umgås med dig hjärtat.. Snacka massa skit och flumma oss ;)
Vi hade nån tävling för Sibbe & kenny, där dom skulle gissa barnprogramslåtar. Snacka nostalgitripp. Varför har dom inte såna bra barnprogram för barnen idag som vi hade när vi var små ?
Turtles, Power rangers, Räddningspatrullen, bumbibjörnarna, trasdockorna och allas vår egan joakim von anka & tre knattar  :)
Haha så kul vi hade :)

På Lördagen packade jag och Heléne in oss i bilen med våra små kids och for upp till Carro o lilla Emma.
Offe skulle ut på krogen med några vänner så vi myste ihop oss och lagade god mat och umgicks vi tjejer hela kvällen,
Våra små var vakna i perioder, men sov mestadels.
Vi hade jättekul. Åt tacopaj och fulade oss lite framför kameran ;)

Älskar er jättemycket. Är så glad att jag har er <3


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ikväll tog jag och Madde en promenad upp till carro och lämnade Axel´s hörselskydd.
Dom skulle iväg på något ståhej på Fredag och ville låna hörselskydden till Emma.
Sån fin vän som jag e så lånade jag självklart ut dem. Vill ju inte att lillprinsessan ska få ont i öronen :)
På Måndag tar dom över den nya lägenheten och börjar med tapetseringen. Sen kommer flyttlasset efter det. Ska bli så kul och skänt att få dem lite närmre. Lite lättare att träffas då, när man slipper gå den där skogsvägen :)

Ikväll har jag vart riktigt duktig. Insåg att jag hade lite färs låg i kylen och ville inte att den skulle bli gammal. Så ikväll ställde jag mig och gjorde en tacopaj och en massa pannbiffar. Allt hamande i frysen och blir kanonbra matlådor till Andreas =)

Nej, nu inser jag att klockan precis slagit 03.30 och det börjar bli dags att häva sig i sängen.
Att man inte kan sova om kvällarna / nätterna.. Hopplöst ju !
Måste fasiken försöka bättra mig på den punkten :D


Slänger in en bild på kusinligan Pigg.
Så himla mysig och fin den bilden. Nästan så man ska ge sig på och försöka få en ny bild ;)
Tror ni dom hoppar i en varsin musse-pigg dress idag ? ;)


-Jim till vänster, Timmy till höger, Sandra i mitten, Carro till höger o så lilla Sammy längst fram -


Favoritlåten just nu är ; Perikles - Finns det nån annan nu.
Favoritcitatet;  Allt löser sig till slut !


*    *    *

Sov så gott, dröm så sött
Nu börjar jag faan bli trött ;)


*    *    *





Solen går upp, väcker världen till liv.
I min dröm ligger du tätt intill...

Utanför fönstret där rusar det timmar.
Här inne tycks tiden stå still...


v  ]

Kommentarer
Postat av: Anonym

Köp mjölkfri gröt på ica Enago, en grön förp. finns både banan och äppelgröt

2009-05-14 @ 09:09:28
Postat av: Jenny ¤Liam´s mamma

åhh tråkigt att ni inte kommer i helgen, hade ju verkligen velat träffa er ju :( hoppas ni blir bättre snart .

2009-05-14 @ 23:04:34
URL: http://jenny016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback