Inte långt kvar nu.. =)

Ja, nu är det inte långt kvar till påsk, vilket innebär barndop för våran del =)
Vår älskade lilla kille ska bli döpt, i Mistelås kyrka och av inte mindre än Cristian Braw.
Det blir samma kyrka, samma präst och till och med samma helg på året, som min älskade Andreas :)
Det roliga är också att det bir på min dopdag, Lördag den 11 April, fast jag då blev döpt för närmare 22 år sen ;)

Ska bli jättekul att få träffa allihopa igen, var ju ett tag sen nu.
Lite tråkigt bara att folk som inte har fått inbjudningar, ska ta det så personligt! Det var ju inte menat att det här skulle bli en släktträff, där jag drar ihop mina "favorit" släktingar, utan att vi bjuder in dom som vi har kontakt med och som vi tror kommer att komma.
Folk måste ju fatta med att det inte är gratis att ha barndop. Vi har redan en gästlista på 40 personer och det kostar ju drygt 100;- per person med mat och fika.
Hade vi bjudit in alla släktingar och även alla vännerna, då hade vi vart ruinerade. Inte så sugen på det direkt !!
Synd bara att min kära Farmor inte kunde komma..


- Axel & Gammelfarmor -



Nu är iallafall alla inbjudna.
Tog mig i kragen idag och ringde till min svägerska, som vi bröt kontakten med för ett par månader sen.
Det blev för jobbigt med alla bråk och vi kände att vi inte ville att Axel skulle få vara med om det, så då blev det som det blev där!
Idag tog jag mig iallafall i kragen och ringde upp och pratade med henne.
Jag sa att jag inte ville att det skulle vara så här, att jag vill att vi ska ha en fungerande relation, både för Axel´s skull, men även för Andreas.
Det är ju trots allt hans syster och vi mår alla bäst av att hålla sams :)
Äen om hon kan vara rätt elak i munnen, vilket jag själv är rätt duktig på, så är hon en härlig tjej ändå.
Under de här 7 åren som jag och Andreas har varit tillsammans, så har hon och jag varit jättegoda vänner i 2-3 av dem.
Sen hände en massa saker runtomkring och överallt, vilket ledde till att vi inte kom överens särskillt bra.
Men nu har vi iaf kommit överens om att dra ett sträck över allt och börja om på nytt.
Så på fredag anländer dom till Mistelås och på Lördag är dom med på Axel´s dop !!    : )
Var ett tag sen vi träffade dom nu och det ska bli jättekul. Andreas är ju trots allt gudfar åt hennes lilla snäcka Mathilda.

Pratade med Mathilda i telefonen idag och hon berättade att hon ska ha en klänning med 2 nyanser av lila i och med prickar på ;)  så fint.



Miss you my sweet Angel. Karolina, du är min Älskling !!

Imrogon bär det av till stan för mig och Axel tillsammans med min bumbegoos Carro och lilla Em.
Andreas är ju redan på jobbet, så jag ska träffa honom när han slutar och vi ska åka iväg och fixa med maten och fikat till dopet. Nu när det har "tillkommit" 6 gäster så här i efterhand, så måste vi kanske beställa ytterligare 1 tårta.. Ska prata med svärmor och svärfar på Torsdag när vi ska dit så får vi se hur vi ska göra.
Tack fina svärfar och svärmor för att ni ställer upp så mycket för oss. Vi är jätteglada för det =)

Fick lite order av svärfar idag i telefonen att ut och plocka påskris. Försökte ringa till Heléne för å se om vi skulle ta en runda med vovvarna, men dom är förmodligen kvar inne i stan. Stackars Sibbe, han har brutit handen. Ajsing bajsing vad det måste göra ont !

Ikväll har vi pysslat här hemma gubben och jag.
Vi har dekorerat champagneglasen som vi ska ha på dopet och gjort färdigt bokstäverna.
När dopet är färdig, kommer jag att lägga upp lite bilder, så ni får se vad vi har pysslat med den senaste tiden.
Har faktiskt varit jätteduktiga och gjort det ena å det andra =)  hihi

Efter en liten chat-stund på msn med min fina prickekorv Carro och några parti yatzy så börjar det bli dags att hoppa in i duschen.
Får passa på nu när Axel ligger och sover.. Önskar bara jag kunde ligga några timmar i badet, men då missar jag ju Medium som börjar klockan 00.10. Det är ju heligt för mig, så det går inte att missa !!


Sov nu lilla, somna in
Sängen kallar, den är min..

Puss och godnatt
å ett litet nyp på kinden : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback