Tårarna rinner ikapp med näsan och varvas med nysningar..

Usch, nu har nog min pollenallergi startat riktigt ordentligt.
Tjock i halsen, näsan rinner och tårarna med. Det är så fruktansvärt jobbigt det här.
Känner mig helt hängig i hela kroppen, slö, ont i huvdet plus att det känns som hela ansiktet är på väg att lossna :(

Var i stan idag med mina älsklingar och vi drog en vända till Apoteket och köpte medicin, nässpray och halstabletter.
Köpte dom där urgoda Bafucin. Dom är ju så jädrans goda så man nästan äter dom som godis ;) heehee
Vi hade många ärenden i stan idag och jag kände bara att jag ville åka hem och borra ner mig i sängen igen.
Jobbigt när man har en sån här dag då man verkligen inte vill stiga upp!!

Jaja, väll inne i stan så körde vi av racet.
Vi var ner på HM där vi skulle föröska hitta den där fina vårjackan i ljusblått till Axel, men den fanns inte :(
Så det är fortfarande något vi letar efter,,
Var en sväng in på Esprit där jag hittade en jättefin plommonfärgad tunika som jag ska ha på Axel´s dop.
Det är ju snart.. Bara en vecka kvar :)
Ska bli såå kul att få träffa alla igen.. Det var ju ett tag sen man träffade både släkten och min älskade Karolina. v

Åter igen till stan..
Vi tog en sväng in på Lindex där vi sprang på Sofia.. Dom jävlarna åker ju till Kreta ikväll och ska vara borta en hel vecka.. Så avundsjuk ;)
Får se om dom kommer hem bruna och fina :)  Det tråkiga är ju att dom missar dopet.. Vi hade gärna viljat att Mange skulle ha vart Gudfar till Axel, men med tanke på att dom är borta, så var det ju inte lönt att fråga..
Tråkigt men det är ju inte så mycket att göra.
Jaja, väl inne på Lindex hittade jag iaf 2 stycken linnen, ett lila och ett turkost. Svala och sköna till sommaren och en lite längre modell så man gömmer undan fläsket lite  :)
Sen var vi bara tvugna att köpa de där fina bodiesarna med nallen på.. Axel har redan såna men dom kommer snart att bli för små så var ju tvugna att köpa i lite större storlek med ;)

Vi lunchade inne på Jaxx.. Tog den där supergoda ElTaco pizzan.. så good :)
Love you Heléne för att ha "introducerat" den för mig :D

Vi var även en sväng upp till Rusta, K-Rauta och BlomsterLandet (eller vad affären nu heter).
Sprang även en runda in på Willys där vi köpte en massa frukt och lite mjölk och så.
Fick bli en liten runda till in på HM fast uppe på samarkand. Där hittade jag ett jättegulligt svart hårband med en rosett på (till mig själv då), en ny jättefin pyjamas till Axel med baby-Tiger på och så några nya strumpor. Hittade även en långärmad tröja på rean.. 29 spänn lixom,, det är ju inget alls så den köpte jag med :)
Sen var vi in på babyproffsen och köpte ett parasoll till barnvagen, en hoppgunga och en dreggelklapp/scarf till Minibus.

Det blev iaf en heldag där inne.. vi åkte hemifrån vid halv 1 och kom hem vid 20..
Blev rätt många vändor innan vi hade fått in allt vi hade köpt från bilen.
Andreas gav sig på att bygga ihop den nya grillen vi köpte idag.. Såå snygg och smidig :)
Jag packade upp våra inköp..

Till mig ;
* 1 blåvit randig tröja
* 1 plommonlila tunika
* 2 linnen, lila o turkos
* Svart hårband med rosett
* Vita gummistövlar med rosa prickar
* Medicin mot min pollenallergi  (bläääää..)

Till Axel;
* 1 pyjamas med baby-tiger
* Nya strumpor
* Hoppgunga
* Parasoll/Solparaply till barnvagnen
* 1 långärmad tröja
* 1 dreggelklapp/Scarf

Andreas shoppade så mycket för nån vecka sen, så han behöver inga nya kläder enligt honom själv.
Men han kollade virke till uteplatsen som han ska gör iordning och sen köpte han vit marmorsten idag som han ska göra en grusgång av. Han har berättat lite om sina planer, så det ska bli så kul att få se det färdigt sen. Blir nog kanonfint.
Han köpte även spotlights till uteplatsen.
Sen köpte vi ett träd, ett hängträd, minns inte exakt vad det hette, men fint är det iaf =)
Och så grillen såklart. Och så blev det en säck med planteringsjord till trädet med.
Och så köpte jag en platta med hårschampoo och balsam med.. Jane Hellen.. luktar ju såå gott :)


Heléne ringde mig förut.. Hon berättade att djursjukhuset hade ringt.. Sizko har en tumör :(
Troligtvis handlar det bara om veckor nu som han finns kvar.. Fina Sizko.
Är så ledsen för deras skull.. Många kan tycka att "Já, men det är ju "bara" en hund.."   Ja men för dom som älskar sina hundar, som har dom som sällskapsdjur, så blir det ju som en familjemedlem.
Jag tog en jättefin bild utav Heléne och Sizko häromdagen när vi var ute och gick på spåret.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  
Din Hund..
Ge din hund ett slag - och den ger dig sin förlåtelse.
Ge din hund dina hårda ord - och den ger dig sin underkastelse.
Ge din hund av din irritation - och den utplånar sig för dig.
Ge din hund dina krav - och den ger dig sin lydnad.
Ge din hund lite av din oro - och du får oändlig tröst.
Ge din hund dina tårar - och den ger dig balsam med sin tunga.
Ge din hund lite av din ensamhet - och den ger dig sin trygghet.
Ge din hund lite uppmärksamhet - och den ger dig all sin välvillighet.
Ge din hund ett vänligt ord - och den ger dig all sin kärlek.
Ge din hund lite av din glädje - och den ger dig hundrafalt tillbaka.
Ge din hund lite av din kärlek - och den ger dig hela sin själ.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hunden har ett mål här i livet; Att skänka bort sitt hjärta  !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina tankar, mina varma kramar och all min tröst ger jag dig Heléne.
Jag vet att det är jättejobbigt.. Har gått igenom samma sak för några år sedan.
Finns alltid här för dig, om du vill prata eller bara vara tyst  .. Det vet du !

---------------------------------------------------------------------------------------------------


Återigen blir dagens låt; Nothings gonna stop us now.
En helt underbar låt som aldrig slår fel.
När jag lyssnar på den blir jag så glad. Jag blir så lycklig :)
Glömmer bort den snoriga näsan och dom rinnande ögonen.
För er som inte vet vilken låt det är, ladda hem den. Texten är helt underbar.



Looking in your eyes I see a paradise
This world that Ive found, Is too good to be true
Standing here beside you
Want so much to give you
This love in my heart that Im feeling for you

Let em say were crazy, I dont care about that
Put your hand in my hand baby
Dont ever look back
Let the world around us just fall apart
Baby we can make it if were heart to heart

And we can build this dream together
Standing strong forever
Nothings gonna stop us now


Andreas och Axel.. Mina fina killar.
Min Mamma, Min Pappa
Mina underbara syskon
Min Familj.
(`';'´)
Jag bara önskar att ni skulle kunna förstå hur mycket ni betyder för mig.
Ni har gjort mitt liv komplett, Gett det en mening.
Jag älskar er !
Jag älskar mitt liv !


     
- Mamma & Andreas dansar, Syster & Jag, Farmor & Pappa -
     
- Bror & Min Pojkvän, Fina lillasyster, Mamma & Jimmy -

Förrästän Jimmy.. Din nya motorcykel är asgrym :)


Puss Och Godnatt
Nu ska jag gå och sussa...

Kommentarer
Postat av: Heléne

Ååhhh vad du är underbar gumman! tack så mycket! Jag finns här för dig också,vad det än kan vara! Många Kramar

2009-04-09 @ 23:27:01
URL: http://sebastiansmami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback