Början på en ny vecka..

Ja, den började bra, helt okej faktiskt.
Satt uppe hela natten och knåpade på bloggen och kunde för bödelns inte somna, men vi 4 så bestämde jag ig ändå för att stänga ner internet och krypa ner i sängen och tråka mig till sömns... och tydligen så funkade det !

Vaknade på Måndag morgon vid klockan 9.30 ungefär av att telefonen ringde.
Det var underbara Heléne som ringde och väckte mig från min skönhetssömn som jag annars brukar behöva.
Vi bestämde att vi skulle mötas vid klockan 11 och sen knata upp till vår darling Carro o Emma bus.
Jag hoppade upp ur sängen, gjorde iordning Axel med ny blöja och nya kläder och slängde mig in i duschen och njöt av värmen.
Gjorde iordning frukosten, en kopp te och en rostsmörgås, som dock fick kallna för det var någon annan som ville äta. Så ammade min lilla prins och knastrade i mig min kalla, halvt mjuka rostsmörgås och fönade håret.
Sen bar det av till ica där jag mötte upp Heléne. Fick en kupong från ica idag om en gratis påse polly, så den hämtade jag och sen postade jag autogiro-lappen till smp. Måste ju ha tidningen :)

Sen knatade vi genom leran upp till Carro där vi bakade taco-paj. Den var jättegod :)
Sen satt vi som vanligt och snackade en massa skit, som bara tjejer kan göra, och så gosade vi med våra underbara små älsklingar. Självklart kikade vi lite på "Våra bästa år" med.. det gör vi nästan alltid :)


   De underbara Barnen..
- Axel Emma & Sebastian -


Klockan blev nog närmare 16 innan vi bestämde oss för att knata hemåt.
Precis utanför parkeringen vid oss, blev vi ikapp körda av Carro & Offe som hade skrivit på kontraktet till den nya lägenheten... Är såå glad över att ni flytta närmare oss.. Då ska vi mysa och gosa varje dag !! :)
Strax efteråt kom Andreas hem från jobbet och vi drog med honom till ner Heléne där vi sen allihopa;
Jag, Andreas, Heléne, Sibbe, Carro & Offe drog med oss barnvagnarna och alla deras vovvsingar ut på en långpromenad längs elljusspåret.
Det var jätteskönt att få röra på sig och andas lite frisk luft. Ja vi gick nästan hela vägen till Brittatorp.. Kände verkligen hur musklerna växte i benen *haa haa*

Nej men skämtåsido.. Kom hem igen vid strax efter klockan 18 och slängde in lasagnen i ugnen.
Det var så gott å äta. .
Mitt i maten ringde moster Maja och frågade om Lilla Rasmusen och hans flicka fick komma på dopet, för det ville dom och  självklart får dom det :)
Hann å äta upp innan nästa samtal drog igång. Syster-yster och jag snackade nog en jäkla bra stund innan vi kom fram till något vettigt, som sen skulle ändras helt efter snack med mor vår i telefonen också. Vet faktiskt inte vad dom kom fram till i slutändan, men jag får väl snart höra om det :)
Bestämde iaf med mamma att vi ska boka in gocart den dagen min lillebror fyller år, eller ja, dagen innan blir det ju fr vi har ju dopet på hans födelsedag :)
Ska ringa imorgon och boka hela kalaset, får inte glömma det. Måste nog skriva en Post-it lapp :D

                                    

 
     - Every little thing that you do, Baby Im amazed by You -



Kikade lite på "Ballar av stål" och det är ju verkligen skitkul det programmet. Skulle ju vart askul att få göra något sånt skämtgrejs själv ;) heehee
Bestämde med Madde att vi skulle ses vid halv 11 och ta en kvällspromenad med Billy the kid.
Vi knatade en jäkla bra stund innan vi gick och lämnade Billy och fortsatte hem hit.
Gick in i sovrummet för å kolla om mina älsklingar låg och sov, men pappa såg inte så glad ut.
Lille Axel plutten ville inte sova, vilket pappa Gärna ville.
Så jag tog med mig Axel ut och ammade honom i vardagsrummet medans jag och Madde satt och snackade en massa bråte. Vid strax efter 1, då klockan rullat iväg allt för mycket, började Maddis att röra sig hemåt.

Nu är denna sjudundrans långa dagen slut.
Har varit en jätteskönt dag med mycket utevistelse och promenad.
Ska hoppa in i sängen och sova lite nu så jag orkar med morgondagen. Ska städa hela lägenheten och som alla som känner mig vet, så kan det ta ett jäkla bra tag !!


Så här utslagen känner jag mig nu,,



Sov så gott, dröm så sött
För det ska jag som är jätte-trött
      (jag rimmade fint där)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback