Tisdag 17 Mars

Nu är Tisdagen över, snart iaf.
Dagen började med att telefonen ringde vid halv 10, det var svärfar som ringde och väckte mig.
Han undrade lite om det skulle bli kalas imorgon, vilket det självklart ska för älsklingen fyller ju 22 år :)
Vi bestämde att dom skulle komma imorn kväll vid 19 tiden, så dom hinner bli färdiga i ladugården.
Måste köpa hem ingredienser och baka en fin tårta med, så vi har något gott å bjö på.

Efter samtalet gick vi upp och åt lite frukost både jag och Axel och jag klädde på mig lite kläder.
Sen fick Axel bada lite i det stora badkaret.. Ja, för oss är det ju inte så stort, men för en liten bebis är det ju som en liten pool ;)
Han älskar att bada.. Han sprattlar, skrattar och skvätter en massa vatten. Fick några bilder =)
         

                               
         - Badsugen -                                - Nakenfis -                     - Badanka -  

  

Efter badet blev Axel så trött att han fick sova 1,5 timma och jag ängnade mig åt att färda av disken, som alltid tycks stå där hur ofta man än diskar !! Kan ingen uppfinna tallriken som aldrig behöver diskas ?  Hör av dig till mig sen bara och berätta, så jag vet vart jag ska köpa den ;)

Sen  passade jag på att buringa också.
Jag gick in på http://www.busring.se/ och letade fram ett roligt bus till min älskade Andreas. Det blev den tillbakalämnade julklappen, som idag skulle säljas vidare och då upptäcktes det att den var trasig.. Jag hade skitkul, men han genomskådade det nästan direkt. Han lämnar nämligen aldrig tillbaka julklappar.. Ja, så kan ni ju gissa vem han ringde till 2 sekunder senare ;)
Jag kunde inte ljuga utan berättade mitt lilla busstreck ;)

Men det roliga tog inte slut där.. nänä.. jag hade bara "laddat" upp med samtalet till Andreas, så jag drog iväg ett skämt till Carrobarro med ;)
Där blev det en kille, som fått hennes nr av en på jobbet, som tyckte dom skulle passa som par och gå på blinddate ;)
Jag hade skitkul.. hehe
 
Jag har sparat båda busringningarna som mp3-filer, så ni får chansen att skratta lika mycket som jag gjorde ;)
Vet dock inte hur jag ska spara filernahär på bloggen.. Har gjort om dom till video med, men funkar inte ändå :(
Får knåpa mer med det imorgon.

Ja, sen efter mitt bussreck, så begav jag mig ut, med Axel i bärselen på magen och vagnen dragandes framför mig.
Gick förbi lilla Ketty, världens gulligaste tanta, som jag inte har träffat sen jag jobbade. eller ja, jag träffade henne när jag var i 7:e månaden tror jag det var och det är ju lite drygt ett halvår sen. Hon blev iaf jätteglad över att jag kom förbi.
Efter det mötte jag upp darlingen Carro utanför ica och vi slank in och köpte lite fika.
Bullar, mazariner och nån ny festis med smak av jordgubbe och passion, var god faktiskt :)
Sen gick vi och satte oss vid lekparken utanför mig och fikade lite. Sen följde jag henne heela vägen hem, upp till ekbacken och rastade Belle och sen gick jag hela vägen hem igen.
Fyfan vad jag är bra.. Nyttigt med motion.. Då kanske jag har en chans att bli av med mitt vackra överflöd till sommarn ;)

När jag kom till villaområdet i Rottne, möttes jag av en ambulansbuss med blålysen. dom stannade utanför ett hus och sprang in. knappt en halv minut senare kom en kille körandes i ilfart och sprang in i huset. Rätt var det var kom en ambulans till med blålysen så jag misstänkte att det var ett litet barn det handlade om. har nämligen sett den här killen på "avenyn" med barn och om jag inte tar fel, så brukar dom skicka 2 ambulanser när det gäller barn.
Röös i hela kroppen !!
Jag knatatde iaf vidare och efter en stund kom den ena ambulansen körandes och kort därefter kom den andra också körandes lugnt, så det var nog lugna puckar  :)
Skönt.. aldrig kul med sånt där.
Nyfiken som jag är, var jag inne på "senaste blåljusen i Kronoberg" men ännu stod inget på hemsidan, så jag får hålla mig till imrgon med min nyfikenhet och se om det står nåt då i tidningen.

Hem kom jag iaf och pannkakor fick jag serverat av mina fina karl.
Han hade gjort en fin pannkaka, bara till mig, ett rött hjärta ;)
Han hade tagit lite röd karamellfärg och lagt en pepparkaksform i stekpannan och fyllt upp med smet.. så gulligt.

Älskar dig min underbara man.



Resten av kvällen blev det bara mys, goos och en massa kärlek.
Axel passade även på att gnaga lite på pappas stora nävar.. så sött.. hehe
Ska gå och tvätta ansiktet nu med mina svindyra grejer som jag fick idag av min babe :)
Ska inte sitta uppe till klockan 4 inatt igen, måste sova snart.
Ska upp vid 6 imorn bitti, för imorn är det ju massage.
Då ska vi knåda våra små underverk och kleta in dem i en massa olja.. Tycker det är jättekul att få träffa alla mammor och deras söta små bebisar :)

Så nu för böven, får du en spark i röven..
Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback