Oj, nu var det längesen....

Ja, det har varit så oerhört mycket som har hänt i vårt liv, så jag har helt missat att blogga.
Jag skyller nog det hela på att vi har bott nere på Möcklö i lite mer än 1 månad nu och där finns varken internet, tv eller varmvatten ;)
Anledningen var att min älskade gubbe jobbar därnere och bygger ett väldigt omtalat hotell och vi var absolut tvugna att bo därnere med honom, annars skulle han inte åka.
Men det har varit mysigt och har funkat rätt bra faktiskt.
Vi packade med oss halva lägenheten och gjorde det riktigt hemtrevligt därnere. Nu känns det både råkigt men också väldigt skönt att äntligen ha fått flytta hem igen !
Nu väntar vi bara på vår Andreas, som förhoppningsvis kommer hem nästa vecka eller veckan därpå :)

Jaaa vad har annars hänt ?
Jo, vår älskade lilla Axel har blivit hela 9 månader nu och har fått 2 till tänder. Den här gången var det framtänderna som ploppade fram, sååå söta. Så nu har han 2 tänder nere och 2 tänder uppe.. Urgulligt :)
Att försöka få bilder på dom fina gaddarna är dock inte lika lätt. Jag tror han vet att man ska ta kort och hur mycket han än har skrattat och visat tänderna, så slutar han så fort kameran kommer fram. Ingen kameranisse här inte ;)

Vi har hunnit med en tripp till Gekås Ullared med och tookshoppat kläder. Ja inte till oss men till Axel. Det blev en jädrans massa snygga jeans, strlk 80 & 86 och lite tröjor. Köpte också en supersnygg overall; en svart med reflexgula detaljer. Då vet vi att vår lilla prins syns väl om det kommer bilar och sånt. Det brukar ju kunna vara rätt mörkt både tidigt och framåt kvällningen på vintrarna. Vi hoppas på en kritvit jul med massa kramgo snö.
Det här ska ju bli den första julen, som han kommer att minnas ett litet tag iaf. Så massor med snö, många julklappar och en massa pulkaåkande :)

Än har vi inte bestämt vart vi ska fira jul. Vi har ju kört 1a året i Eskilstuna, 2a året i Frövi och 3e året i Mistelås. Förra året blev det dock firat hemma hos oss. PÅ julaftonen var det bara jag och min lilla underbara familj och den 27 hade vi bjudit in våra stora familjer och hade jättejippo här hemma.
Så om man ska följa vår lilla "planering" så bör det bli Eskilstuna i år, men ska prata med min gubbe och höra hur han vill göra. Bjuda hit alla igen vore ju skoj, men tror det är lite långt att åka för alla igen :)
Jaja, nog pratat om detta. Jag fick ju fram min poäng...  ".. Tomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man e liten.. Med massa snööö och hårda paket ;)  "


_____________________________________________________________



Jaa, åter till vad vi har haft för oss.
Som sagt så har vi tillbringat den mesta tiden på möcklö, där jag har passat på att måla
en jättefin brevlåda som min älskade man har snickrat ihop på jobbet.
Tyvärr har jag inte lagt över bilderna till datorn än (det kommer *lovar*) men jag kan ju avslöja att brevlådan i sig är vit och på framsidan är det en stor seglarbåt som guppar i havet med 2 måsar flygandes ovanför. På vänstre sida har jag målat en fyr som står på en klippa i havet och som sitter ihop med 2 boningshus. På höger sida har jag målat en brygga som går ut i havet och bakom den så skymtar man stugan på möcklö och lite träd runtomkring.
På locket skrev jag, med lite barnslig stil;

familjen
axelsson
karlsson.

Mäkta stolt jag blev över den kan jag lova ! :) 

__________________________________________________________


Nu är jag nyss hemkommen efter en trevlig kväll hos min blomma Heléne. Alltid lika kul att träffa både henne och lilla Sebastian. Den goa lilla trollungen =)

Funderar och kikar lite på internet efter inspiration och saker till Axels nya rum som vi äntliiiigen ska börja göra iordning :)
Det finns ett par banrmöbler från Ikea som jag så gärna vill få tag på, men dom verkar inte finnas längre.
Det är ett barnbord med 2 stolar i trä.
Är det någon som vet vad det kan tänkas heta ?
Jag vet att på stolarna så är sitsen gjord lite som att det ligger flera plankor brevid varandra med lite mellanrum (om ni fattar) ;)
Vet du snälla skriv det till mig så är jag evigt tacksam :)



Nej nu är det dags att hoppa i säng.
BVC träff imorn. Ska bli så kul att få träffa alla bebisarna igen, var ju aslänge sen.
Sen blir det lunchis med Emmelie o Milo, myspys.

Sleeep tight <3
Pusss o kraaaaam



Kommentarer
Postat av: Emmelie och Milo

Hej! Nu har jag hittat till din blogg!! :) Va kul! Tycker vi tar dejten nästa vecka! Och då måste det banne mig bli av nu... Hur många gånger har vi inte ställt in nu? ;) Måste ju se hur ni bor! Puss!

2009-09-09 @ 20:42:50
Postat av: Jenny ♥ Liam´s Mamma ♥

Japp, jag började jobba 1:a september :( Phuuu..

2009-09-09 @ 20:58:44
URL: http://jenny016.blogg.se/
Postat av: Bella

hej gumman... tänk att eran kille blivit så stor redan =) vad kul....

Jadu vad vi har velat om vaccinet.. får jag inflensan får dom bara hjälpa killen ut på traven men tar jag vaccinet vet jag inte hur det påverkar bebisen .suck suck.

2009-10-22 @ 13:57:05
URL: http://www.metrobloggen.se/2blir3
Postat av: Jenny ♥ Liam´s Mamma ♥

Heej :) Saknar er, Fan det är klart att ni ska komma hit till jul ? :D Skulle vara super skoj att träffa er. hur var det med Axel´s 1års kalas då? Skulle det vara här i eskilstuna eller minns ja fel ? :)

2009-10-31 @ 22:09:24
URL: http://jenny016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback