Inredningsmani...

Ja, den som ändå badade i pengar och hade råd att köpa precis allt man ville..
Jag går här med mina inrednings och renoveringsdrömmar men har dessvärre inte råd till annat än att drömma !

.. Köket, mitt drömprojekt. Där ska väggar rivas ner, fönster ska bytas, det ska bli en vägg med glaspartier som går att öppna ut till altanen (där ännu ett drömprojekt ska finnas i form av en inglasad mysdel). Vitvaror samt köksinredningen ska bytas. Tapeterna ska bytas och en massa smådetaljer ska till.

Sen har vi badrummet nere.. Hemska, hemska, bruna 70talet ! :(
Här vill vi byta ut våtrumstapeten, lägga golvvärme, byta ut det stora fönstret mot en hälften så stort. Garderoben ska rivas, badkaret ska byta plats och ett nytt handfat med spegel ska in. Då blir jag nöjd :P

Tvättstugan.. Jisses vilka planer jag har för den.
Alla garderober ska rivas ut, diskhon ska ut. Tvättpelaren ska ner och en helt ny, fin,vit inredning ska ställas in. Väggarna ska målas och mina nya fina tvättlinor (som redan är inköpta) ska sättas upp !

Resten inuti huset är helt okej.
Axels rum är renoverat och fint, lekrummet nybyggt och hall och v-rum renoverade och fina dom med :)
Övervåningen är redan renoverad, dock missnöjd med vårt sovrum, som jag gärna vill renovera om igen.
Får bli när lillebror flyttar in i det blå rummet med storebror :))

Utsidan ska vi inte tala om, där är det massvis som ska göras;
Fasaden (gult tegel) ska målas vitt. Allt trä på huset (som idag är gult och brunt) ska målas vitt, altanen ska rivas och byggas om. Vill även ha en del av altanen inglasad med stora fina skjutpartier :)
Lekstuga ska byggas, 1-2 träd ska planteras. rabatterna ska rensas och bli stenlagda. Syrénbusken, enen och lite andra buskar ska bort. En stor seglarduk ska uppföras ovanför grabben-bus´s sandlåda och gungställning.
Uppfarten ska rivas upp och läggas om..

Ja, som sagt, det är mycket som ska göras.. men drömma får man ju ! :)

Hade inte tackat nej till några miljoner, kanske ska gå med i postkodlotteriet trots allt :P

Nej, nu bllir det sängen.
Mini, som ligger och sover med pappa i soffan, börjar vakna till liv.
Jäkla kolik och ställa till det. Tycker så synd om dom små liven när det gör ont !

Blir ev en tripp med Emmelie till Växjö och hämta gamla sj-pallar. Damen vill ha dom till sin inredning :))

Nattis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback