Våren är på väg och livet är underbart :)

Jaaa, äntligen är våren på ingång. Snön börjar smälta bort och solen skiner så fint :)
Idag har jag och lilla Emil varit ute på promenad med lilla Vilmer och lilla Linn och deras vackra mammor i det vackra vädret.
Dagen började dock inte så lika bra som den slutade.
Tanken var att jag och Emil skulle gå upp skapligt och lämna storebror Axel på dagis, för att sedan möta upp mina ladies, Carro & Emmelie, utanför dagis och starta dagen med en lång skön promenad.
Dock så kom jag och Emil inte upp förän klockan var nästan 8 och tiden till att hinna med allt som skulle göras innan dagislämning, såsom blöjbyten, frukost, påklädning och amning, räckte inte till.
Det slutade med att min underbara sambo Andreas fick köra Axel till dagis medans jag körde igång morgonbestyren med mini.
Strax innan klockan 9 kom mina ladies iaf hit och vi gick ut på en skön promenad.
Tyvärr kunde inte underbara Hele´ne följa med då lilla Bastian fått maginfluensa !

Vi kom tillbaka hit efter drygt en timmas promenad och barnen fick leka lite inne i Axel & Emils fina lekrum :)
Sen var det en liten fröken Bonell som fick ett sug på kaffe och vi bänkade oss i köket och smaskade i oss cupcakes. Vi hade några kvar från i helgen då min kära Andreas fyllt år :)

  

  - Min lilla Emil som sover så sött i sin vagga -          Min egna älskade huskarl :))

 

                    - De fina hand & fotaavtrycken -                          Busungarna Linn & Vilmer


   

De fina cupckesén        - Carro, Vilmer, Emmelie & Linn -

Emil har ju redan hunnit bli en månad så jag tyckte det var dags att göra lite hand & fotavtryck.
Caroline och Emmelie var inte sena att hänga på så vi gjorde avtryck av våra små kärleksknyten.
Det var inte det lättaste vill jag lova.
Linn var rätt duktig när det gällde handavtrycken, men foten fick vi göra om då hon på något sätt lyckades knipa tag i hela degklumpen med foten.. haha.
Vilmers hand och fotavtryck tog lite längre tid då han hela tiden tycktes fastna i degen och lilla Emil (som är extremt stark i sina små nypor) knep ihop fingrarna.

Men till slut lyckades vi få fina avtryck och jag satte igång med gipsblandningen och fyllde i avtrycken.
Nu ligger dom här och ska torka ca 2 dygn innan vi får se de fina resultaten :))

Imorgon är det tänkt att jag ska göra ett nytt försök med att lämna prinsen på dagis och sedan ta en liten promenix med fröken Bonell innan vi ska gå bort till "kom och sjung".
Jag har aldrig varit på "kom och sjung" innan, trots att de flesta av mina vänner gick på det när våra underbara 2 åringar var lite mindre.
Jag hade ju en son som gärna sov lite länge, mamma upp i dan, så vi var inte uppe föräns framåt halv 11 tiden och då var det försent att gå.

Emmelie berättade dock idag att jag lyckats att övertala henne att vi skulle gå dit tillsammans en gång.
Vi hade bestämt att träffas utanför men sen hade jag strax innan vi skulle mötas, skickat ett sms om att vi inte kunde komma, så Emmelie hade fått gå in själv.. Taskig jag e ! haha.

Men imorgon ska jag som sagt försöka att komma upp och få tummen ur och gå dit.
Ska bara se om jag snart kan få hoppa i säng. Har ju en liten gosse här hemma som har lite ont i magen och som inte brukar somna förän framåt 02-tiden.
Nu ligger han dock här så fint, nyinsomnad, i min famn så jag ska försöka smita upp och krypa ner i sängen och hoppas på att få några timmars sömn :))

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback