Let em say were crazy, what do they know.. :)



Onsdag, slut. Skönt !
Idag tog jag en promenad upp till Carro och vi gick en rejäl runda med vagnarna och vovvarna.
Solen stekte som bara den så Axel satt utan "luder-åkpåsen" i sin fina sittvagn och min jacka åkte av ett par gånger.
Såg nu ikväll att jag är rätt röd i ansiktet efter dagens utevistelse :)
The Spring is here.. Yippie !!

Tog ett par fina bilder denna underbara vårdag :)

          

Heléne kom också upp en sväng och vi fikade lite innan det bar av hemåt igen.
Fick med en fin "vår-klackspark" som Heléne så fint poserade med ;)

Väl hemma satte jag igång att kladda ner köket.
Jag lagade lasagne och gjorde pannbiffar som jag fryser ner till matlådor :)
Till middag åt vi Taco-paj, för den var redan färdig sen innan och värmdes snabbt upp i micron :)
Den som kom på micron var ett geni * Thank u !!

My baby ringde efter jobbet och sa att han skulle hämta bilen från Davidssons, där vi fått bytt till sommardäcken.
Lata kan vissa tycka, att vi inte orkar byta däcken själva.. men vi har våran anledning.
När vi sist besiktigade V70n så var det glapp i spindelleden fram och vi lämnade in till Volvo/Davidssons och dom skulle fixa det. Bilen var färdig vid 16 tiden och vi hämtade den. Vi körde upp till maxi, där vi tänkte handla och parkerade bilen.
Väl inne på Maxi, ångrade vi oss och bestämde oss för att byta blöja på Axel, som bara var 10 dagar gammal vid det här tillfället, och så skulle vi köra upp till citygross och storhandla istället.
Jag bad Andreas gå ut och starta upp bilen medans jag bytte bajsblöja.
Så omtänksam som min älskade kille är, så hade han kört fram bilen till huvudentrén, så jag skulle slippa gå så långt med lille Axel.
Men rätt var det var så brakade det till, och däcket ställde sig i 90 graders vinkel, rakt ut ifrån bilen. Trots att det inte gick så snabbt därinne på parkeringen, så vart Andreas rejält chockad ändå.
När jag och Axel kom ut fattade jag inte vad det var som hade hänt, men såg på Andreas att det var nåt som var på tok. Han gick och pratade med Volvo/Davidssons.
Han berättade vad som hade hänt och sa att vi stod mitt framför huvudentrén på Maxi och förklarade att däcken inte satt där det skulle så att säga.
Då säger dom j*vlarna att vi ska ringa vårt försäkringsbolag och fixa med en bärgningsbil som kör ner oss till dom igen.
När jag fick höra det vart jag så jädrans förbannad och ringde upp dom. Jag sa att det är dom som har klantat till det och att det är dom som får rätta till det också och att vårt försäkringsbolag INTE ska stå för deras misstag.
Till slut kom vi överens om att en personal ifrån Volvo skulle komma upp och hämta oss och ta oss ner till deras verkstad samt fixa med bogsering av bilen.
 Dom frågade oss om vi kunde ta oss hem på egen hand, men jag sa prompt nej !
Vi hade en liten bebis på 10 dagar, en bilbarnstol och en barnvagn i bagageluckan och vi var ju rätt chockade och ville absolut inte krångla med att leta upp en buss.
Så vi fick låna en hyrbil som vi skulle återlämna dagen efter, då vi också skulle ffå hämta våran bil, som då skulle ha blivit lagan IGEN.
Nästkommande dag fick jag ett telefonsamtal av verkstadschefen på Volvo, som bad om ursäkt för det inträffade och undrade när vi skulle komma in och hämta våran bil, för han ville gärna träffa oss och prata med oss om det som inträffat.
Andreas frågade hur fan det kunde komma sig att det gick som det gick med bilen. Till svar fick han att "Killen som hade bytt länkarmen, hade glömt att skruva dit den!"  Vaaa, vad fan säger du !!? Hade han glömt att skruva åt den !!?
För att sen göra en historia lite kortare, så fick vi som ersättning en genomgång av bilen, kontroll av däcken samt nya sommardäck till bilen.
Vi kom även överens om att dom skulle skifta till sommardäcken när det blev dags för det samt provköra bilen och se så allt var som det skulle.
Killen som bytte länkarmen fick gå några månder senare !!

     

- Länkarmen -           - Vår fina bil  -                        - Hyrbilen ;) -


Jaja, efter han hämtat bilen idag iaf med sommardäcken påsatta och allt, körde han iväg och tvättade Pärlan.
Väl hemma så blev det bara mys och sen hamnade jag framför datorn och tog några yatzy slag.
Har även kikat klänning till dopet på bla
http://www.hm.com/   http://www.nelly.com/   och på http://www.ginatricot.se/  
Har faktuiskt hittat några eventuella kandidater :D   wohoo   Får kolla mer på fredag när vi ska in till stan.

Igår sa Andreas till mig att han har bestämt sig för hur han ska göra uteplatsen !
Det blev visst inte så som vi redan har gjort.. han har ångrat sig.
Han vill ha en grusgång istället och så har han hittat blommorna/buskarna som han vill ha där också. Ska bli spännande att se hur han menar, för jag fattar inte riktigt !
Han satt vid datorn tidigare ikväll och kikade runt på sten och lite sånt så på fredag ska han köpa grejjerna med :) Spännande my love om hur du har klurat ut det !!


Igår var vi på babymassage, eller ja, vi var hemma hos Lina och knådade våra darlings.
Vi vart 9 mammor med våra små knoddisar.. Var jättetrevligt. Tyvärr glömde jag kameran.
Men det var: Jag och Axel, Heléne och Sebastian, Carro och Emma, Lina och Ester, Sanna och miliana, Fia och Liam, Mika och Anton, Lotta och Tyra och Ulrika med lilla Jonatan.
Nästa vecka ska vi köra ut till Tolg och vara hemma hos Fia. :)

Efter massagen tog jag om mina brudar Carro o Heléne en liten runda med vagnarna innan vi knatade hem till Heléne och körde yatzy ;)
Om jag inte minns fel, så vann Heléne. Duktigt min vän :)
Vi satte våra babies i soffan och plåtade dom som fotomodeller :)

" The sweet little Angels " [v]

           

" Världens finaste kille .. "



" Axel Andreas Karlsson "



[     v    ]


Dagens låt ; Nothings gonna stop us now - Starship !
Dagens citat; Du ska alltid ta ut glädjen i förskott, för det värsta som kan hända, är att du har vart glad i onödan !


Har bestämt mig för att få bort fläsklägget nu !!
Ska börja med att gå å lägga mig och titta på medium, så jag ä utvilad till imorgon.
Så får vi se då vem jag ska våldgästa.. Jag ska iaf ut och promenera och hoppas på att det ska vara fint väder imorgon med. Är så glad att våren Ätnligen är här.   Wohoooo :)

Nattis och nyp på benet ;)
Pösss o Kraaam

* * *

" ..   And we can build this dream together, Standing strong forever .. "


Kommentarer
Postat av: Cissi

Shit, läskigt det där med bilen, ryser bara jag tänker på vad som kunde ha hänt om ni åkt i den allihopa ute på stora vägen när det hände. Men men, schysst att ni får bra ersättning, eller rättare sagt, dom har tur som BARA får ge er den och itne massa mer!

Visst är det härligt att våren redan är här :)

2009-04-02 @ 20:49:11
URL: http://www.spaceflowerblue.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback