Hela helgen.. (som nu är över.. skööönt)

Ja, pust och stön, nu är helgen över... Har varit fult sjå med allt och ingetalls.
Minns egentligen inte allt som har hänt under helgen, trots att jag vart nykter i ett helt år nu.. Skulle va så gott med ett glas Baileys eller en god Breezer watermelon [v]
Ja, som sagt.. drömma går ju..

Fredagarna är så härliga.. Min karl är pappaledig varje fredag och det är så skönt.
Så nu i fredags tog vi en tripp till Alvesta. Tanken var ju att vi skulle möta upp Axel´s farmor och ev farfar för att kika ut doptårtorna. Men vi kom fram till att dom behöver ju inte vara med och välja utan kan "bara" hämta dom sen :)
Dom är så snälla och ska betala doptårtorna och det är vi jättetacksamma för :)
Efter en massa lurv på bageriet kom vi fram till att vi nog kikar inne i stan istället.. fanns inte någon tårta som föll oss i smaken och så var den ansvariga "tårt-tanten" inte där, så det skiter nog sig.
Orkar inte åka dit en gång till bara för tårtornas skull.. pööh

Passade på att gå in i Butik m, men hittade inget som jag ville ha...eller jo, det gjorde jag ju. en skitsnygg jeanskjol, men självklart så fanns den inte i min storlek.. jävla drygt när man äntligen hittar nåt :(
Sprang in en runda i den där "bröllops/bal" butiken och hittade en asläcker klänning.. "Vill ha, vill ha", men 1600 spänn är jag ju inte villig att ge.. rena rama rånet ju !!
Får fortsätta jakten inne i stan nåndag. det är ju trots allt 3 veckor kvar ;)

Jaja, nog om det. Nu började magen göra sig hörd så vi fikade lite på cafeét och sen gick vi upp och hälsade på Andreas mormor Berta, som bor i Alvesta.
Hon blev jätteglad när vi kom och höll oss kvar i över en timma. Hon gullade med Axel, (det var första gången hon träffade sitt Barnbarnsbarn), och pratade på. Det var kul att träffa henne igen och se att hon mådde bra =)

                                 

                                                  -Gammelmormor Berta, Pappa Andreas o Lilla Axel -
 
 Vi drog även en rund till Micki, där vi hittade jättesöta saker till Axel .
Självklart måste han ha sin egen lilla tågbana och där fanns såna där som man hade på dagis när man var liten.. Små tåg i trä med magneter både bak och fram med räls. Så vi köpte ett sånt färdigt paket med räls, tåg och en bro :)
Sen hittade vi en babybok i tyg om fordon, en svart griffeltavla med babypuh och så en stor planch som vi ska sätta innanför hans dörr, där en apa gör saker som man inte ska göra.

Innan vi for ut till mina svärföräldrar hann vi med en runda på den nya butiken i Alvesta där dom säljer barnkläder.
Vi köpte jättegullig mössa med tillhörande vantar och pyjamas och några tröjor till Axel. Skitsnöta med babypuh på =)

                                                     
                                       - Såå söta kläder åt världen sötaste kille .. -

Väl hemma sen blev det lite mys i soffan innan jag och Axel var dödströtta o gick in och la oss, men pappa Andreas var så uppi sitt nya spel så han var nog uppe till en 4 iaf.
Får ju skylla mig själv när jag köper sånt roligt efterlängtat spel till honom i present.. då blir det många ensamma nätter ;)

Sen kom lördagen.. Andreas låg och sov till klockan 15 mitt på dagen, slöfock.
Under tiden hade jag och Axel hunnit med en promenix till ica och sattit upp "kaninannonsen".. bara måste bli av med ninerna nu. Träffade på Heléne och vi gick en liten runda. Följde henne hem och sen fick jag ett telefonsamtal av min griniga gubbe, som inte var så glad över att jag inte hade väckt honom .. * ajsing bajsing på mig *

Sen var det dags för smakportion igen.. Vår lilla pluttkille verkar inte vara sådär överförtjust i banangröten..
Igår när han fick lite gröt, fick han stora röda fläckar runt hela munnen och vart knallröd upp på kinderna.. Oroliga pappa ringde sjukvårdsrådgivningen som kopplade vidare till barnakuten. Efter lite disskution kom vi fram till att vi ska sluta med banangröten och testa nån annan, ex äppelgröt för att han förmodligen fått en allerisk reaktion mot bananen.
Jaja, allt för vår lilla prins.. så imorgon är det jag som far till ica och köper en annan grötförpackning !

Resten av dagen löpte på som vanligt.. slöfockarna hamnade framför tvn och hyrde " Wall-E " . Fyfan säger jag vilken ursöööt film. Bland de gulligaste och roligaste jag har sett, helt klart.
Älskade när han drog in en massa skräp i "magen", gjorde det till en fyrkant som han plömsade ur sig och sa
 " Ta-daaa"..  Vill ha en egen liten Wall-E här hemma :)
Efter filmen var det dags för sängen, iaf för min del.
Andreas hamnade framför datorn, igen, där han satt till jag vet inte hur länge.. Säkert långt inpå småtimmarna..
Jag var iaf uppe vid 8 imorse, då låg han fullt påklädd i soffan och sov ;)
Lät han sova ut, så jag tog han om disken och plockade lite i köket, sen klädde jag på Axel och han hann till och med köra en vilopaus på nästan en timma, innan vi väckte pappa genom att Axel hoppade på hans mage.. hihi :)

Sen kom jag på den briljanat ideén.. Vi flyttar in datahörnan in i lillens rum och gör iordning den hörnan i v-rummet till hans lilla myshörna istället. Axel har ju ingen nytta av sitt rum förän om ett år ungeär, eller åtminstonne ett halvår.
Blev jättebra.. ska fortsätta mer imorgon för vi rokade inte mer ikväll.. eller ja.. pappa skulle ju testa den nya hörnan och satt ett par timmar vid sitt spel ;)

Pratade med Madde en sväng på msn och vi ska nog ta en promenix imorn, en låång en sa hon. Skönt. Behöver komma ut och röra på mig efter en heldag hemma ;)

Nää nu är jag med trötter.. Såg nu att jag suttit i nästan 1,5 timma så jag har missat hela medium. Jag som älskar det programmet och brukar följa det varje natt.
Aja, får se det morn istället. :)

Slänger in en liten bild på det nya rummet / datahörnan och en bild på min lilla plutt som blidde illröd och prickig utav banangröten!
Så till ALLA som nångång i framtiden kommer få vara barnvakt..
Lägg detta på minnet och GE INTE VÅR LILLA PRINS BANANGRÖT !!

                                  

                     - Datahörnan -                                - Vår allergiska Prins -




En liten godnattvisa till mig själv ..

" Now go to sleep my darling,
Close your beautiful eyes
The Angels will always watch you.. "
Right from the skies..



Pööössssss 
{  puss  }

Kommentarer
Postat av: ...

Be om att få en tid för pricktest för mjölkallergi!!!! min son såg precis likadan ut och det visade sig att det var mjölkallergi!!!

2009-03-23 @ 14:41:39
Postat av: Cissi

Vilka söööta kläder du köpt till prinsen :)

2009-03-23 @ 17:29:14
URL: http://www.spaceflowerblue.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback